Skip to content
Roof Warden

Roofing contractor

JP Exteriors

8906 Wall St #201, Austin, TX 78754

Google average
4.9
Ratings counted
619
One and two star
11 of 619(1.8%)
Texas median
1.0%

The first three are Google’s own figures for JP Exteriors, read on 24 September 2026; the share is of every rating Google has counted, not of the review texts on this page. The median is ours — the middle figure among the Texas roofers we list with enough ratings to compare.

Rating breakdown

4.9
619 ratings
How the 619 ratings break down, from five stars to one
5
59696%
4
81%
3
41%
2
10%
1
102%
1.8%of these 619 ratings are one or two stars (11)

About typical — the typical roofer in Texas sits at 1.0%. A higher share is a reason to read the critical reviews below, not a verdict.

The critical reviews

The one and two-star reviews, first. These are what a star average hides, and they are the reason this page exists.

8 of the 10 one and two-star reviews we hold, most recent first.

  • 1 out of 5Cinnamorollaa month ago

    I am posting this to warn other homeowners, as documented in our active fraud complaint with the Texas Attorney General’s Consumer Protection Division (OAG Complaint Number: TCP-051009) We hired JP Exteriors in November 2025 trusting their heavily advertised "James Hardie Elite Preferred Contractor" status. During installation, they routinely left sharp metal nails scattered across the property that our tenants had to magnetically sweep themselves, repeatedly left gates open resulting in our pets escaping, and damaged our dividing fence to the point of collapse. After installation, we discovered a siding nail puncturing the kitchen plumbing, wrapped in black duct tape. We only discovered this deliberate cover-up long after the payment when opening the interior drywall for an unrelated renovation. Active dryer exhaust vents were completely covered with fiber cement siding and some exhaust vent covers were heavily painted over that they are stuck shut; they all have been venting inside our wall cavities for months. JP Exteriors fraudulently triggered GreenSky loan disbursement while actively concealing life-safety hazards and severe IRC Chapter 7 building code violations behind our newly installed James Hardie siding. After numerous failed attempts to resolve our complaints directly with our project manager Gabe, we had to involve an independent inspector and the James Hardie Alliance Department. The 42-page certified inspection report indeed confirmed systemic installation failures and active concealment. James Hardie Alliance Department confirmed that JP Exteriors’ installation violated their Elite Preferred contract guidelines. James Hardie Warranty Department offered to provide free replacement materials so that JP Exteriors could execute a proper rework and makes things right. Despite having the materials covered, Vice President Allan Raykhelson refused to cure the life-safety defects and allowed their strict statutory Texas Property Code Chapter 27 (RCLA) set

    Google cut this review short. The full text is on their Google profile.

  • 1 out of 5Nightingale 429 months ago

    Do not trust this company or make any verbal agreements. They will not honor them. Get EVERYTHING in writing from these people if you choose to work with them.

    Reply from the business

    Nightingale (Leah Stewart) - We have not worked with you, as you are located in Cincinnati, Ohio. We are based in Austin, Texas. Respectfully, please remove the review. Otherwise, please email us at info@jpexteriors, or give me a call at 512-956-9948. Thank you.

  • 1 out of 5Leslie Velaa year ago

    Avoid JP Exteriors – Untrustworthy and Unprofessional I rarely write negative reviews, but my experience with JP Exteriors has been frustrating and disappointing from start to finish. I feel compelled to warn others before they invest their hard-earned money in this company. We initially hired JP Exteriors for work on our home, including roof maintenance. Less than two months later, we now have roof damage that we have to pay another company to repair properly. This alone is unacceptable, but unfortunately, it was just one of many issues we encountered. From the beginning, communication was inconsistent and unreliable. We were assured over the phone that we would receive a discount—not just for change orders (because they didn't' measure correctly from the start and the price increased) but also in acknowledgment of the unprofessional service we experienced from their team. However, when it came time to settle the final invoice, they completely went back on their word, claiming they only offer discounts on the initial contract. It’s incredibly frustrating to deal with a company that refuses to stand by its promises. We had to find and contact the owner to reluctantly get a small discount that didn't even cover the cost of gas to go back and forth to this property when we were told, incorrectly, work was complete on two occasions. To make matters worse, we repeatedly requested an itemized invoice for the work performed, and each time, we were told they would get it to us. Yet, despite multiple follow-ups, they never provided it. This lack of transparency is extremely shady and raises serious concerns about their business practices. Beyond the dishonesty, the overall experience was riddled with delays, lack of accountability, and poor workmanship. We expected a professional job, but instead, we’re left with additional repair costs and an overwhelming sense of regret for choosing this company. Our driveway was damaged and cracked from material delivery, paint was

    Google cut this review short. The full text is on their Google profile.

    Reply from the business

    We appreciate the opportunity to address this review. While we understand your frustrations, there are several items that need clarification: Roof mainatenace: The few shingles installed in mid-December haven’t had enough heat to seal before Texas' recent high winds. This was a weather event, not an installation issue, and we would have fixed it for free if you had let us know. Driveway Damage: Our contract explicitly states that we are not responsible for issues arising from pre-existing conditions. A structurally sound driveway supports a delivery truck, but as a courtesy, we covered the full cost of repairing it in good faith to ensure the job was completed to your satisfaction. Pricing & Transparency: The change order was necessary due to non-standard window trim that we could not have known about until the existing trim was removed. The original trim was 2x4 instead of the standard 1x4, requiring double the materials and labor for proper installation. This was explained upfront, and we provided a goodwill discount to resolve the concern. Itemized Invoice: As a policy, we do not provide detailed line-item invoices because they often lead to disputes over every possible cost. We price jobs fairly and honestly based on project scope and material needs. Final Discount & Payment: We honored a ~5% / $250 discount, as agreed, to ensure a positive resolution. The customer acknowledged this and completed the transaction. JP Exteriors has been in business for 30 years, earning an A+ BBB rating and over 350+ five-star Google reviews. We stand by our work and our integrity. While we regret that this project did not meet your expectations, we went above and beyond to address concerns, and we hope this provides clarity to future customers considering our services.

  • 1 out of 5Xiao Shia year ago

    I would give zero stars if I could. They are completely incompetent. We hired them to install a set of french doors to my backyard. They couldn't get the door to close properly, and the French doors were scraping against each other when closing. They claimed the issue was a faulty hinge and that they needed to order a replacement. I emailed them multiple times for updates, and getting a response was like pulling teeth. They consistently postponed the repair date. When they finally returned to fix it, THREE MONTHS LATER, they discovered the problem wasn't the hinge at all, but rather a protruding screw. They didn't even use the replacement hinge; they simply replaced the screw. As a result, I had a non-functioning door for three months. Furthermore, we provided them with the specifications of the hardware we were going to order. They initially advised that a single dummy handle would suffice for the non-locking door, but it actually required a passage handle. However, when they realized the single dummy handle wouldn't work, they told us to order a double dummy handle, before they realized it needed a passage. Now, I have two extra sets of wasted hardware. I can't return them because their prolonged delay in installing the door caused the return period to expire. I also don't know what kind of discount door they got, but the handle is extremely low, only 30 inches above the ground. When I looked it up, door handles are usually 36 inches above the floor. They are terrible

    Reply from the business

    This individual threatened to write a negative review to force a significant discount on the final invoice but ultimately paid in full. When unsuccessful, he retaliated by posting the misleading and exaggerated review. Despite his attempts to extort us, we upheld our agreement and delivered quality work as promised. Unfortunately, some individuals try to take advantage of local small businesses, but we remain committed to fair pricing, transparency, and excellent service.

  • 1 out of 5Theresa EllingtonEdited a year ago

    The worst contractor I’ve come across in the business and I’ve been working in real estate/construction for over 22 years. The sales guy Matt was great. The painters they used were also good. Beyond that, absolutely awful. Do NOT use. Joe specifically was non-responsive, rude when he actually was tracked down, frequently ordered the wrong items in procurement (or didn’t order), team didn’t show up when they were supposed to and billing reconciliation was not handled correctly. I could never recommend this company. **I've edited this to include that our issues surrounding procurement, communication, etc. were with Joe. Griffin was very helpful in attempting resolution of our issues and tried multiple times to assist us with responses.**

    Reply from the business

    Hi Theresa. Thank you for your feedback and for giving us the opportunity to work on your home. We’re glad to hear that you had a positive experience with Matt and our painters, and we’re proud of the quality of work our team provides to our customers . We apologize for the issues with the warranty items. Delays in receiving windows/screens are tied to manufacturer timelines, but we strive to resolve them as quickly as possible. The billing was based on approved changes during the project, and we regret any confusion caused. We value your business and hope we can rebuild your trust in the future. Thank you again for sharing your feedback.

  • 1 out of 5Camille Broussard2 years ago

    I had a horrid experience with the people running this business. The negativity and blatant disrespect in our encounter left my jaw on the floor. I would not recommend this business or trust the people running it.

    Reply from the business

    Hi, Camille, we have no record of ever working with you. Please give us a call at 512-956-9948. Thank you.

  • 1 out of 5Cherry Bomb2 years ago

    Did not deliver, very disappointed. There is a permanent cold draft in my house now that leaves my elderly husband and I shivering every night. Do not recommend.

    Reply from the business

    Hi, Cherry. We have no record of you as a customer. Please delete. Google please remove this review as it is spam.

  • 2 out of 5Vladimir Chernishov3 years ago

    I did siding replacement with these guys. They work very fast, but it affects the quality. The quality of work is very fair. While working on exterior they were able to make few big cracks on my interior walls.The paint job is unacceptable. Paint is spotty and only 1 layer of paint. The caulking is terrible too.

What reviewers keep mentioning

Topics Google extracted from this business’s reviews, with how many mention each. These are words that appeared in reviews, which is not the same as a service the business sells.

  • window replacement99
  • siding replacement99
  • james hardie siding77
  • window installation31
  • seamless process27
  • gutter replacement19
  • patio cover18
  • respectful crew18
  • screened in porch8
  • metal roof installation6

Other reviews we hold

14 more of the 410 reviews we hold text for, most recent first. We do not hold every review Google has.

  • 5 out of 5Brendon Hogan13 hours ago

    We had a really good experience working with JP Exteriors. Wyatt came out to give us a quote and was very friendly and professional. The price was right and they set everything up for getting started pretty soon after we signed. The best experience was with the crew though. They were friendly and I loved that the head contractor and the head painter are brothers, and their 3rd brother was a part of the crew as well. Griffin and Gabe were also super helpful with any issues that came up. We would happily use them again. They redid our siding with Hardiplank and then painted it.

    Reply from the business

    Brendon, thank you so much for the thoughtful review! We’re thrilled to hear you had such a great experience with JP Exteriors. We’re glad Wyatt provided a friendly and professional experience, that the pricing and scheduling worked well for you, and especially that you enjoyed working with our crew. We’re proud of the family connection within the team, and we’re happy Griffin and Gabe were able to help along the way. Thank you for trusting us with your HardiePlank siding replacement and exterior painting. We truly appreciate your business and kind words! If you ever need us in the future for windows, siding, roofing, doors, or outdoor living, please don’t hesitate to reach out. We’d be happy to work with you again!

  • 5 out of 5Jack Stapf2 days ago

    I had JP Exteriors fix an exterior door and some hail damaged siding. I was at work and my wife had to fill in as the project manager. She spoke very highly of Larry and his professionalism. The work was done well, and he did a good job of cleaning up before he left.

    Reply from the business

    Thank you, Jack! We’re glad to hear the exterior door and hail-damaged siding repairs turned out well. We’ll be sure to pass along your kind words to Larry—he’ll appreciate knowing that his professionalism and cleanup stood out.

  • 5 out of 5Fer Med3 days ago

    Had JP Exteriors redo all the siding on our home in Austin with James Hardie and it turned out great! Eduard helped us get set up with a free estimate and made the whole process smooth and easy. The new siding looks awesome and we're really happy with how it all came together. Would definitely recommend these guys!

    Reply from the business

    Thank you so much for the kind words! We're thrilled to hear how happy you are with your new James Hardie siding — it really does make a difference for both the look and durability of a home. I'll be sure to pass along your compliments to Eduard; he takes a lot of pride in making that estimate and planning process as easy as possible for our customers. Thanks again for trusting JP Exteriors with your home, and for the recommendation.

  • 5 out of 5Nicholas Rajaratnam3 days ago

    Had JP Exteriors replace our windows in Cedar Park with Pella Impervia and couldn't be happier! Matt got everything set up and made the whole process super easy from start to finish. Price was fair and the new windows look amazing. Would definitely recommend these guys!

    Reply from the business

    Thank you, Nicholas! We're thrilled you're happy with your new Pella Impervia windows. Matt takes a lot of pride in making the process easy from start to finish, and we'll be sure to pass this along to him. Enjoy the new look in Cedar Park, and thank you for the recommendation. We're here anytime you need us. - The JP Exteriors Team

  • 5 out of 5Osanmava L3 days ago

    Just had JP Exteriors put a new GAF Timberline HDZ roof on our house in Round Rock and it turned out awesome! The crew did a great job and got it done quick. Really happy with how it looks would definitely recommend these guys!

    Reply from the business

    Thank you so much for the kind words! We're thrilled you're happy with your new GAF Timberline HDZ roof. Our crew takes a lot of pride in doing quality work quickly, so it means a lot to hear that came through on your Round Rock project. Thanks for trusting JP Exteriors, and we appreciate the recommendation!

  • 5 out of 5Emily Rediker5 days ago

    The team put in a new screened in porch and it’s just what we hoped for. Fair pricing and quality work. They are really nice people to work with!

    Reply from the business

    Thank you, Emily! Greatly appreciate the review and the opportunity to work on your home. Glad the screen enclosure project turned out well. Please let us know if you ever need help on future exterior projects. Thank you!

  • 5 out of 5A Ca week ago

    Charles came by and patched a nasty spot on my roof where my service comes in. It looks good and I think it will hold. He did warn me that it's gonna require monitoring and may need to be redone at some point. …

    Google cut this review short. The full text is on their Google profile.

    Reply from the business

    Hi A C, thank you for taking the time to leave us a review and for trusting JP Exteriors with your roof repair. We're glad Charles was able to address the issue and provide guidance on what to watch for moving forward. We also appreciate your feedback regarding the scheduling timeline. We're always looking for ways to improve our process, and your comments help us do that. Thanks again for your support, and please don't hesitate to reach out if you ever need anything in the future.

  • 5 out of 5Michael Acostaa week ago

    Shopped around for a roofer who could handle some tricky roof geometry and some rotting facia. Three other vendors quoted extra to fix our roof because of the odd shape over the kitchen. None of the other three wanted to do anything other …

    Google cut this review short. The full text is on their Google profile.

    Reply from the business

    Hi Michael, thank you for the fantastic review! We're so glad you chose JP Exteriors for your roof replacement and roof repair project. It means a lot to hear that our team was able to tackle the complex roof design, fascia repairs, and leak while providing a fair price and clear communication. We also appreciate your understanding regarding the missed item, and we're happy we could get it resolved quickly. Thank you for your recommendation, and we look forward to helping with any future exterior projects!

  • 5 out of 5Karlee Stahla week ago

    Very responsive and professional! Highly recommend

    Reply from the business

    Hi Karlee, thank you for the kind review! We're so glad you had a great experience with JP Exteriors. It was our pleasure to help with your gutter installation and roof damage repair, and we're happy to hear our team was responsive and professional throughout the process. We truly appreciate your recommendation and are here if you ever need us again!

  • 5 out of 5Ally Arismendi2 weeks ago

    JP Exteriors turned our boring back porch into a shady oasis and we are thrilled. Matt and Larry were friendly and very professional throughout the entire process. They screened in the porch and added planks of cedar for privacy. It’s …

    Google cut this review short. The full text is on their Google profile.

    Reply from the business

    Hi Ally, thank you so much for the amazing review! We're thrilled that JP Exteriors helped transform your backyard into the oasis you envisioned. We'll be sure to share your kind words with Matt and Larry—they'll appreciate the recognition. It was our pleasure to create a screened-in porch with custom cedar privacy accents that fits your lifestyle, and we're so glad you're enjoying your new outdoor living space. Thank you for your recommendation!

  • 5 out of 5Dustin Torres2 weeks ago

    Great experience working with JP Exteriors for my roof and siding! Absolute professionals!!

    Reply from the business

    Thank you so much, Dustin! We really appreciate you taking the time to leave a review, and we're glad the roof and siding project went smoothly. It was a pleasure working with you, enjoy the new look!

  • 5 out of 5Madeleine Sumner2 weeks ago

    JP team & Matt were easy to work with on our home's siding replacement project Would use them again on future renovation projects

    Reply from the business

    Thank you so much, Madeleine! We really appreciate your kind words. It was a pleasure working with you on your siding replacement project, and we're glad Matt and the JP Exteriors team made the process easy. We truly appreciate your trust and look forward to helping with any future renovation projects. Thank you for choosing JP Exteriors!

  • 5 out of 5Matthew ThyngEdited 3 weeks ago

    Quality work and a reasonable price for a small job (chimney and single window frame).

    Reply from the business

    Hi Matthew, thank you for the great review! We appreciate you trusting JP Exteriors with your chimney repair and window frame repair. We're glad we could provide quality workmanship at a reasonable price, even for a smaller project. If you ever need handyman services or any other exterior home improvements, we'd be happy to help. Thanks again for your support!

  • 5 out of 5Matthew Altemeier3 weeks ago

    JP Exteriors did an excellent job screening in our porch. They came out to our house before giving a bid (many other companies didn't), got the work done quickly, walked us through each step along the way, and maintained great communication throughout the process. We're very happy with the results and would definitely recommend them!

    Reply from the business

    Hi Matthew, thank you for the wonderful review! We're so glad you had a great experience with your screened-in porch project. At JP Exteriors, we believe in visiting every home before providing an estimate so we can offer the most accurate recommendations and pricing. We're thrilled you're happy with the results and truly appreciate your recommendation. Enjoy your new outdoor living space!

The latest post from this business

Posted by JP Exteriors to their own Google profile 13 days ago. Their words, not ours.

✨🏡 A Fresh Look for This Home. This exterior received a complete James Hardie® siding replacement, finished in SW 7008 Alabaster. The new siding and timeless color gave this home a clean, bright appearance while creating a durable exterior built for long-lasting performance. Another beautiful before-and-after transformation! 🔨🏡 #JamesHardie #SidingReplacement #HomeTransformation #BeforeAndAfter #ExteriorRenovation #Alabaster 6 hours ago

What JP Exteriors says about itself

Taken from the business’s own website. We have not checked any of it. These are quotes, not credentials — a roofer writing “licensed and insured” on their homepage is not evidence that they are.

  • Warranty offered

    “…Offers Reviews Past Projects Financing Warranty Gallery Blog Pricing Offers Reviews…”

  • States years in business

    “…With over 30 years of experience, we provide top-quality…”

  • States a founding year

    “…Remodeling Company in Austin, TX Since 1994, our locally owned and operated…”

  • Free estimates

    “…807 Call Get Instant Roof Pricing Get A Free Quote Toggle navigation Roofing Gutters…”

  • Financing available

    “…Get Started Today! Financing options available for your next home exterior…”

  • Mentions the BBB

    “…in the industry, we’re proud to be a BBB-accredited and A+ rated exterior remodeling…”

Other roofers in Austin

Ranked by how many ratings Google has counted.

Other roofers we list in Austin
Roofing contractor
Austin Roofing Company & Water Damage | WDRroof replacement, answering questions, insurance claim assistance5.01,480 ratings0.5% one and two star(512) 820-6505
LOA Construction and Austin Roofingroof replacement, answering questions, insurance claim assistance5.0989 ratings0.6% one and two star(512) 375-3654
Kidd Roofinginspection, answering questions, responsive staff4.9821 ratings1.8% one and two star(512) 671-7791
Ja-Mar Roofing & Sheet Metal - Austinmetal roof installation, inspection, gutter replacement4.9666 ratings1.5% one and two star(512) 441-8437
Cool Roofs - Austinroof replacement, answering questions, thorough inspection5.0596 ratings0% one and two star(512) 980-1297
Matthew Lorand Roofingroof replacement, insurance claim assistance, quick response5.0497 ratings0.2% one and two star(512) 623-7407

All roofers in Austin →

Where this page comes from

Every figure above is Google’s, captured on 24 September 2026. The star average and the 619 ratings behind it are counted by Google across all of its reviews. The review text on this page is a sample — we hold 459, of which 410 have any text — and it is not everything Google shows.

Roof Warden does not verify licenses, bonds, insurance or workers’ compensation cover, and nothing on this page should be read as though we had. Confirm those directly with the contractor and with your state or provincial licensing body before you hire anyone.