Roofing contractor
Zykan eXteriors STL
4652 Seeburger Rd, St Charles, MO 63301
Listed under Saint Charles, MO
- Google average
- 4.6
- Ratings counted
- 146
- One and two star
- 15 of 146(10.3%)
- Missouri median
- 2.5%
The first three are Google’s own figures for Zykan eXteriors STL, read on 24 September 2026; the share is of every rating Google has counted, not of the review texts on this page. The median is ours — the middle figure among the Missouri roofers we list with enough ratings to compare.
Rating breakdown
| 5 | 127 | 87% | |
|---|---|---|---|
| 4 | 2 | 1% | |
| 3 | 2 | 1% | |
| 2 | 1 | 1% | |
| 1 | 14 | 10% |
Higher than most — the typical roofer in Missouri sits at 2.5%. A higher share is a reason to read the critical reviews below, not a verdict.
The critical reviews
The one and two-star reviews, first. These are what a star average hides, and they are the reason this page exists.
8 of the 13 one and two-star reviews we hold, most recent first.
- 1 out of 5Sandra Callier4 weeks ago
My gutter the one they installed shabby and rains in my home. Dragging their feet about fixing it. Took months to complete the job and now it is raggedy. What a sorry contractor. None responsive liars. I will never use Zykan/John Beale ever again and will advise anyone to steer clear of this place.
- 1 out of 5Laura Handley9 months ago
DO NOT USE THIS COMPANY - THEY TAKE YOUR MONEY THEN IGNORE YOU. The reception takes your calls and say they will mark your call as urgent and the team will call you back, but they don’t. They took my deposit in July 2025 saying it would …
Google cut this review short. The full text is on their Google profile.
Reply from the business
Thank you for taking the time to share your experience. We understand how frustrating delays and communication gaps can be, especially when you’re working within an insurance deadline, and we apologize for the inconvenience this has caused. As discussed during our phone conversation yesterday afternoon, the incorrect siding material was ordered by the supplier. We have been requesting updates from them several times each week, as we have multiple projects awaiting siding shipments. We recognize how important your timeline is, and our team is working diligently to get the correct materials delivered so we can complete your project as quickly as possible. Regarding the materials currently at your property, we have already requested pickup and are continuing to follow up with the supplier to have them removed. We understand the impact this has had on your yard and are doing everything we can to expedite this process. We take your concerns seriously and are committed to improving communication as we move forward. Our goal is to get your project completed within the timeframe required for your insurance, and we will continue to keep you updated as soon as we receive information from the supplier. Thank you for your patience while we work to resolve this. If you need immediate assistance, please feel free to reach out directly to our office and ask for me so I can assist you personally.
- 1 out of 5Maureen Montgomery9 months ago
PSA-This company took my sisters money in July did NOtHiNg til Oct then dropped off the wrong materials dumped them in her yard took no responsibility and here it is middle of November the stuff in her yard has killed her grass and they …
Google cut this review short. The full text is on their Google profile.
Reply from the business
Hi Maureen, We’re very sorry to hear about your sister’s experience, and we take concerns like this extremely seriously. This is not the level of service we strive to provide, and we want to look into this right away to understand what happened and make it right. If your sister can please call our office line directly at 636-541-1834 (not the answering service), we will personally review the situation and reach out as soon as possible. Thank you for bringing this to our attention. We truly want to resolve this.
- 1 out of 5Brent Trauterman11 months ago
DO NOT SIGN A CONTRACT WITH THIS COMPANY! I signed a contract with Alejandro from Zykan shortly after a tornado damaged my house in March. Nothing has happened since that time other than Zykan sending two supplemental requests to my insurance company. It has been five months and that is literally all they have accomplished. Almost every other house in my neighborhood has already been repaired. Now that I have reported them to the BBB, they are suddenly contacting me after I had reached out to the Alejandro and his superiors at the company and received no reply. DO NOT SIGN A CONTRACT WITH THIS COMPANY!
Reply from the business
Hello Brent, Thank you for sharing your feedback. We truly regret the frustration and delays you experienced and understand how upsetting that must have been. Since your review, we have personally spoken with you, assigned a new representative to your project, and are moving things forward to ensure everything is completed as quickly and smoothly as possible. At Zykan Exteriors, we value our customers and are committed to making things right. We appreciate the opportunity to resolve this and bring your home back to pre-loss condition.
- 1 out of 5Ron Marselle11 months ago
I really hate to rate Zykan this low, as I have come back to the company several times for the old roof and they installed the new roof in 2023. But, I have been calling since May at both the St Charles office and the Illinois office about checking out an area of the roof and the receptionists at both locations appear to be serving as a block to the rest of the team. Not one response back from either office despite calling in May, June, July and now August multiple times. I am the current owner of the house with a 10 year warranty on the roof that was installed with me as the owner. It appears that Zykan is trying not to honor their warranties. Short of getting an attorney involved, I do not know what else to do to get a human being to both respond to me, and to come out and look at the roof. Maybe this post will help, but it has been a third of a year trying to get someone to respond.
Reply from the business
Hello Ron, Thank you for your feedback. We sincerely apologize for the communication delays and the inconvenience you have experienced. Your messages have been forwarded to our production team, and we are committed to addressing your concerns promptly. Our superintendent, Diego, will return from overseas following Labor Day, at which point we will coordinate an inspection of your roof and work toward a full resolution. We value your continued trust in Zykan Exteriors and appreciate your patience as we ensure this matter is handled properly.
- 1 out of 5Nick Heslina year ago
Guys are driving around cutting people off on the highway. Teach your guys how to drive!
- 1 out of 5Rebekah Kelleya year ago
We have been attempting to reach Zykan for weeks now to have our roof inspected after heavy storms. I still don't believe anyone has come out, despite saying they would be here on two different days. Additionally, when I call the office, I continuously get the runaround that they don't know who is in management or on the crews (and one time I was lucky enough to listen to someone in the office talk about their lunch plans to a coworker while I was on "hold"). Additionally, they claim my warranty is no longer in effect after the third week of trying to reach them (why they couldn't say that the first day, I'll never know). I believe I'd be better off putting a tarp on my roof as opposed to waiting on Zykan to do their jobs. Edit after owner response: I agree you mentioned that the warranty was not transferred to myself upon purchasing the home. Why that took two weeks to notify me, as opposed to when you reviewed my file, I will never know. Why management reached out to Alejandro as opposed to myself regarding the warranty, I will never know. Why Alejandro never reached out to me regarding when he would arrive and all contact was initiated by myself, I will never know. Additionally, he had said he would arrive on 4/7 (which I verified with him on 4/7). I understand you have a busy schedule, but the lack of communication is unacceptable. I refuse to remove the review, as the reviews are for others to understand customers experience and this has been my experience.
Reply from the business
Good Morning! We will review your experience with our receptionist and are very sorry you received that lack of professionalism. After reviewing your file it shows that your information was logged into the system on 3/31 and Alejandro was attempting to come out and do a full inspection for you. Part of what you explained in this review is accurate. Our roof workmanship warranty is 10 years for anything workmanship related, but it is not transferrable when the home is sold except when specifically agreed upon during contract signing. Given that your roof was installed in 2017 and you weren't the home owner on the warranty paperwork, unfortunately your warranty is not active/current. We would greatly appreciate you removing this negative review, as it doesn't tell the whole story. Our company does our very best to provide top quality service and while storms can be stressful, there aren't any exterior companies that provide warranties for damage caused by storm instances or acts of god. Thank you for giving us the opportunity to continue to sharpen things on our end and you can be assured that your feedback didn't fall on deaf ears. Have a blessed day & we appreciate the consideration to removing this negative review.
- 1 out of 5Nikki Lindewirtha year ago
They put a roof on right before we bought our house. Was told the warranty would transfer to us. Well….we have water damage and the guy they sent out to look at the roof told us we had significant hail damage so it voided the warranty. We called another company for a second opinion and they said we didn’t have any hail damage at all. The “repair” the zykan person did actually ruined more shingles and when they originally put the roof on they did it wrong. For three years water has been running down the wall, ruining our kitchen ceiling and ruining other drywall and insulation. They will not accept fault and we are out thousands of dollars in repairs. DO NOT USE THIS COMPANY!!! They will take your money and not hold themselves accountable. Two other companies said it was horrible workmanship and done wrong. RUN AWAY FROM THIS COMPANY!
Google cut this review short. The full text is on their Google profile.
Reply from the business
We sincerely apologize for your experience, Nikki. It's concerning to hear about the issues you've faced, and we take feedback like yours very seriously. We are committed to addressing such matters and will work to improve our services. Quality workmanship is very important to us, and we don't shortcut on the materials used or the way they are installed. This is the only way we can hold a Master Elite status with GAF. So while this is alarming, it's also difficult to assess without more information on our end. Please email our VP and Office Director more information so we can look into this and better understand, help, and advise. DennyMcCalahan@zykanexteriors and Amanda@zykanexteriors are both of the emails - please send over more information including the address of the property and the original home owner, and we would gladly look into this for you. Have a blessed day and we hope to hear from you soon!
What reviewers keep mentioning
Topics Google extracted from this business’s reviews, with how many mention each. These are words that appeared in reviews, which is not the same as a service the business sells.
- insurance claim assistance30
- siding replacement26
- gutter replacement11
- hail damage repair9
- responsive staff6
- smooth process5
- fascia replacement4
- downspout replacement2
- screen repair2
- window installation2
Other reviews we hold
14 more of the 135 reviews we hold text for, most recent first. We do not hold every review Google has.
- 5 out of 5Corey Swinney2 weeks ago
I couldn't be happier with the service I received from Zykan Exteriors. The crew was friendly, knowledgeable, and worked efficiently from beginning to end. They paid attention to every detail, answered all of my questions, and delivered …
Google cut this review short. The full text is on their Google profile.
- 5 out of 5Daniel2 weeks ago
I had a great experience with this Zykan Exteriors from start to finish. The crew was professional, arrived on time, and completed the job quickly without sacrificing quality. They kept me informed throughout the process, cleaned up everything when they were finished, and the new roof looks fantastic. It's clear they take pride in their work, and I would definitely recommend them to anyone looking for reliable, high-quality roofing services.
- 5 out of 5Santiago Loperaa month ago
Zykan Exteriors exceeded expectations on our full exterior project. From roofing to windows, everything was done with great quality. What really stood out was how well they managed the insurance claim and supplement approvals. The communication was excellent, and the office staff was always helpful and professional.
- 5 out of 5T A2 months ago
Zykan Exteriors did an excellent job replacing the gutters, downspouts, fascia, and soffit on my home and detached garage. The crew was professional, knowledgeable, and easy to work with from start to finish. The quality of the work was outstanding, communication was great, and the property was left clean when the project was completed. I am very happy with the results and would highly recommend Zykan Exteriors to anyone looking for a reliable exterior contractor.
- 5 out of 5diego betancourt2 months ago
Zykan Exteriors did a fantastic job with our siding and roof replacement. They not only delivered quality workmanship but also helped us navigate the insurance claim and supplements with no issues. Their office team kept us updated constantly and made the entire process smooth and easy.
- 5 out of 5Kyle Mount2 months ago
Every time I’ve used Zykan, they have done a wonderful job. They may dealing with insurance and filing claims of a breeze. I always recommend them to friends and families looking for referrals. Every employee was very nice and explained everything in detail, detailed step-by-step.
- 5 out of 5Susana Flores Diaz2 months ago
We couldn’t be happier with the window installation and roof repair done by Zykan Exteriors. After storm damage, they guided us through the insurance process and handled all the supplements efficiently. The communication with the office staff was excellent, and the crew was professional and on time.
- 5 out of 5Terri Campbell6 months ago
The office staff were great to work with and very helpful. They stayed on top of things to keep the projects moving up until completion. Mariah and Amanda were most helpful with answering questions and working with the insurance adjustors regarding payments and any changes that needed to happen. I would definitely use Zykan again.
Reply from the business
Thank you so much for the kind words! We truly appreciate you taking the time to share your experience. It was our pleasure helping you through the process and working alongside your insurance adjuster to keep everything moving smoothly. Mariah and I are so glad we could answer your questions and make things as seamless as possible for you. We’re grateful for your trust in Zykan and would be honored to work with you again anytime!
- 5 out of 5John Hollowell6 months ago
Insurance contacted for inspection of home, repairs were completed as assigned. Roof, siding, window, fascia, soffit, screens, garage door etc. I would hire these folks again even without a insurance claim. Mike is the best. They all did great jobs. Thank you! John H
Reply from the business
Thank you so much for taking the time to leave this review! We truly appreciate your trust in us throughout the insurance process. It means a lot to hear that you’re happy with the roof, siding, windows, fascia, soffit, screens, garage door and your entire project as a whole. I’ll be sure to share your kind words with Mike and the rest of the team. They take a lot of pride in their work, and feedback like this goes a long way. We’re grateful for the opportunity to work on your home and would absolutely love to help again in the future — insurance claim or not 😊 Thank you again!
- 5 out of 5Robert Palmer9 months ago
This is the second time I have used these guys. Great service both times :)
Reply from the business
Thank you for taking the time to leave us this 5-star review! We're glad to hear that you were pleased with our team and services! We hope to work with you again in the future.
- 5 out of 5William Albert10 months ago
Roof looks great. The roofers worked really hard in very hot conditions. The office staff, especially Amanda, were great to work with. There were a couple of hiccups, but they took care of them.
Reply from the business
Thank you so much for your kind words! We’re thrilled to hear you’re happy with how your roof turned out. Our crews really appreciate your recognition of their hard work—especially in that heat! We’re also glad our office team, and Amanda in particular, made the process smooth for you. We appreciate your patience while we worked through the small hiccups and are grateful for the opportunity to earn your trust.
- 5 out of 5Pradeep Adireddy11 months ago
Smooth Roofing Experience with Zykan Exteriors Zykan Exteriors did a roofing job for me and everything went smoothly from start to finish. Their transparent pricing gave me peace of mind, and Garett’s communication was excellent, always clear and professional. The whole process was easy and stress-free, and I couldn’t be happier with the results. Highly recommend them for anyone needing roofing work!
Reply from the business
Hi Pradeep, Thank you so much for your kind words and recommendation! We’re thrilled to hear that your experience with Zykan Exteriors was smooth and stress-free. Garett and the entire team take pride in providing clear communication and transparent pricing, so it’s wonderful to know that made a difference for you. We truly appreciate your trust in us and are glad you’re happy with the results!
- 3 out of 5Dianne Kinnisona year ago
Due to storm damage in May 2024, we needed a new roof, gutters, siding, and a few screen repairs. We asked our insurance company (AAA) to recommend a reliable company, and they suggested Zykan. We received the inspection and bid promptly in July 2024. We were provided samples to choose the roof color, but later, we were informed that the chosen color was unavailable, and we had to compromise and settle for a different one. The project was scheduled to begin in late August but was delayed until October. Before the project started, the roof materials and dumpster were delivered. Later, the roof was removed and completed in a single day. A few days later, the excess materials and dumpster were removed. Everything went smoothly, except for the color issue. The other minor repairs were completed painstakingly slowly. We needed three gutters replaced, and two were installed. I had to call several times to get the third one. It seemed like no one was aware of our progress on the project. The siding was also a problem to match, but they eventually found a suitable option and delivered it. The installers arrived, but they didn’t know where to put the siding. They then discovered that the chosen color wasn’t a match. They picked it up and found another option. The siding was delivered, and it took two weeks and several calls to get it installed around the same time as the final gutter work. In the meantime, the screens hadn’t been touched. Finally, we received a call to get the screens done early June 2025. That went well, and there were no major issues. Then we were on our upper deck and noticed a piece of j-channel hanging off the roof. To make a long story short, they removed the j-channel to install the roof but failed to secure it properly, leaving some missing. The project manager arrived, but he didn’t have the correct color for the installation. He suggested using white, claiming it wouldn’t be visible from the back of the house. However, our siding is gray/blue,
Google cut this review short. The full text is on their Google profile.
Reply from the business
Hi Dianne, Thank you for taking the time to provide such a detailed review of your experience with Zykan Exteriors. We truly appreciate your feedback—both the positive and the critical—as it helps us identify areas where we can improve. We’re glad to hear that the initial phases of the project, including the inspection, bid, and roof installation, went smoothly. However, we want to sincerely apologize for the delays, miscommunications, and inconveniences you experienced during the remainder of the project. That is not the standard we strive to uphold. We understand how frustrating it must have been to deal with product availability issues, communication lapses, and extended timelines—especially for tasks that should have been resolved more efficiently. Your concerns about the color changes, the overlooked j-channel, and the handling of the spare siding are completely valid. We take full responsibility for these oversights. Regarding the follow-up for final payment, we apologize if the communication came across as excessive or poorly timed. Our goal is always to be respectful and professional, and we will take your experience into account to improve our billing communications. We never want a customer to feel disappointed or disregarded, and while we regret that we fell short in your case, we are committed to learning from this. Your feedback is being shared directly with our team so that we can continue working toward providing better service and a smoother process for future homeowners. Thank you again for your honest review. We’re sorry that we didn’t earn your recommendation, but we appreciate the opportunity to reflect and grow. Sincerely, The Zykan Exteriors Team
- 5 out of 5Sharon Needhama year ago
I could not have been happier with my experience with Zykan especially my project manager, Jose. He kept me well informed throughout the entire process and was always available. Every time I called. I could not recommend him any higher.
Reply from the business
Hi Sharon, Thank you so much for your business and for taking the time to leave us a review. We truly appreciate your kind words—especially your positive comments about Jose. He is a valued member of our team, and it means a lot to hear that his efforts made a difference in your experience. We're grateful for the opportunity to work with you!
What Zykan eXteriors STL says about itself
Taken from the business’s own website. We have not checked any of it. These are quotes, not credentials — a roofer writing “licensed and insured” on their homepage is not evidence that they are.
Insured
“…be assured Zykan is always properly insured for any project in which we are…”
Warranty offered
“…OW Ask us about our 25 year workmanship warranty 4652 Seeburger Rd Saint Charles, MO…”
States years in business
“…With an A+ BBB rating and over 50 years of combined experience between our…”
States a founding year
“…* Work Requested * Submit About Since 1949, the Zykan family has been serving…”
Free estimates
“…Contracting Company Contact Us For A Free Consultation CEO Fred Zykan ( 636) 345-6873…”
Mentions the BBB
“…and found Zykan eXteriors on the Better Business Bureau website. I want to make sure you know…”
Family owned
“…Our family-run business is known for its experience…”
Other roofers in Saint Charles
Ranked by how many ratings Google has counted.
| Roofing contractor | Google average | Ratings counted | One and two star | Contact |
|---|---|---|---|---|
| Bone Dry Roofingchimney repair, polite staff, estimate4.8645 ratings4.8% one and two star(636) 942-6931 | 4.8 | 645 | 4.8%31 of 645 | (636) 942-6931 |
| John Beal Roofing of St. Louisgutters, siding, new roof4.6625 ratings8.0% one and two star(636) 535-1955 | 4.6 | 625 | 8.0%50 of 625 | (636) 535-1955 |
| SCHNEIDER ROOFING & REMODELINGsiding repair, gutters, estimate4.8444 ratings4.1% one and two star(314) 378-6623 | 4.8 | 444 | 4.1%18 of 444 | (314) 378-6623 |
| Guaranteed Roofing & Contractinginsurance claim assistance, thorough inspection, siding repair5.0280 ratings0% one and two star(636) 244-2229 | 5.0 | 280 | 0%0 of 280 | (636) 244-2229 |
| Donovan Roofing & Constructionroof replacement, insurance coordination, insurance claim assistance4.9242 ratings3.3% one and two star(636) 685-0808 | 4.9 | 242 | 3.3%8 of 242 | (636) 685-0808 |
| His and Hers Roofingroof replacement, informative staff, smooth process4.4231 ratings13.4% one and two star(636) 294-1133 | 4.4 | 231 | 13.4%31 of 231 | (636) 294-1133 |
Where this page comes from
Every figure above is Google’s, captured on 24 September 2026. The star average and the 146 ratings behind it are counted by Google across all of its reviews. The review text on this page is a sample — we hold 146, of which 135 have any text — and it is not everything Google shows.
Roof Warden does not verify licenses, bonds, insurance or workers’ compensation cover, and nothing on this page should be read as though we had. Confirm those directly with the contractor and with your state or provincial licensing body before you hire anyone.