Skip to content
Roof Warden

Roofing contractor

THE ROOF XPERTS

1000 S Dixie Hwy W #8, Pompano Beach, FL 33060

Google average
4.9
Ratings counted
613
One and two star
10 of 613(1.6%)
Florida median
2.5%

The first three are Google’s own figures for THE ROOF XPERTS, read on 24 September 2026; the share is of every rating Google has counted, not of the review texts on this page. The median is ours — the middle figure among the Florida roofers we list with enough ratings to compare.

Rating breakdown

4.9
613 ratings
How the 613 ratings break down, from five stars to one
5
59998%
4
30%
3
10%
2
10%
1
91%
1.6%of these 613 ratings are one or two stars (10)

About typical — the typical roofer in Florida sits at 2.5%. A higher share is a reason to read the critical reviews below, not a verdict.

The critical reviews

The one and two-star reviews, first. These are what a star average hides, and they are the reason this page exists.

8 of the 9 one and two-star reviews we hold, most recent first.

  • 1 out of 5Business MajorEdited 7 months ago

    I called this morning and was told that someone was already in my neighborhood but will arrive between 3pm - 6pm, which was a lie. Don't even waste your time with this company. They'll respond to these views to make it look good but you'll experience their ways once you call. Response to owner: Wow!!! You guys are fake and liars! I told you that this is my dad property where I'm a resident and gave you the address but did not want to provide an email, in which I clearly told you that I do not want any junk mail! I also mentioned that we had multiple duplexes and wanted to do business in the near future ( two new roofs). It didn't matter if what I called for was minor. You guys wanted to do it. A business that I called prior made sure to tell me that they did not do those small jobs but you guys said yes. This showed me that the character of this business is horrible and no one should do business with you liars. SMH. Everyone, read how they tried to downplay me by saying that I'm not the owner. How did they know? Because I told them! So why mentioned that? The owner, my father, asked me to call and I mentioned that he was near me during the call. We dodged a major issue. Everyone here with the one stars were not lying! I'll have to let residence of the Tri County area know about these folks. You had my address and said someone will be there between 3-6 pm and also mentioned that someone was in my area when we spoke this morning but now you're lying and said I never gave you guys an address. Lying will be you guys downfall. I'm happy that we didn't call you guys for the two roofs. Every investor that I know should not and will not be doing business with you people. #Cancelthiscompany #Stopwiththelies Update: Why did you erase your first response? Is it because you lied and looked unprofessional? You should have left it so the people can see. Learn to be transparent and honest! Stop giving lame excuses. First, you said in this review, in your deleted response, that

    Google cut this review short. The full text is on their Google profile.

    Reply from the business

    We are sorry that this interaction did not meet your expectations. For clarity, during the 10 minute call, we requested basic contact information required to generate a quote and schedule service, including an email address. This information was declined. Without the required contact details and property owner authorization, we are unable to proceed with appointments or pricing. We always strive to be transparent about our process and respectful of everyone’s time. We wish you the best moving forward.

  • 1 out of 5Cassandra Minervinia year ago

    I had a roof estimate done in Nov 2021. The estimate was ~$13k for my shingle roof and $3200 for my flat roof. I decided to have them replace the shingle roof and install gutters which was done in January 2022. I called back recently to get an updated estimate on the flat roof portion. They quoted me $11k for the flat roof (9’ x 24’) so not a very large area. I inquired why their price quadrupled and i was told this was the price. I asked the material cost, they wouldn’t share, I asked the labor cost, they wouldn’t share. The only explanation that i got was that the crew has to walk around the property to install it and i got a discount for replacing both roofs. I called two other reputable roofers in the area and their quotes were both between $4000-5000 to replace the flat roof. I really wanted to stick with the same company to do my roofs but with this price gauging, I cannot justify it. Update: i didn’t ask for a discount, i asked to understand why the price went up 4x in 3 years and why the price was so off from 2 other roofing companies in the area. I expect a price increase but not 4x in 3 years. Your response is misleading.

    Reply from the business

    Hello Cassandra, We understand why you wanted us to do the work. Our staff’s reliability, trustworthiness , and honesty is recognized throughout the Tri county area. We are so sorry that we were unable to provide you with the same price as the one we quoted you from 4 years ago. We have spoken with you at length about the reason for this via numerous phone calls and emails. Unfortunately, we see that even with our attentiveness to your requests, you still decided to give us a one star review for something outside of our control. Even after reviewing the numbers, it was impossible for us to to give you the discount that you so badly wanted. While it saddens us that you decided to give us a one star review based on price alone, we definitely wish you the best and we send good vibes your way. Response to Review Update: we can only assume that the goal of your communications with our office was to receive a price that was either the same or similar to the one we quoted 4 years ago. To do so, we would have had to “discount” our current price thereby lowering it to the price that you desired. It is not our intention to mislead anyone by referring to what you wanted as a discount. That is the only term that can be used to explain it. We are sorry that we could not meet your expectations. Thank you for understanding.

  • 2 out of 5Spencer FloryEdited 2 years ago

    Scheduled inspection for active water leak repair. Received text that inspection was complete and an estimate would be sent in 2 business days. Called office and asked to speak with roof tech that inspected to review findings and was told I couldn’t speak with him because he had appointments. Asked for a call back, never received a call back. Doesn’t seem like anyone cares about the customer. Edit: To clarify based on the owners response, the 2 star is warranted based on poor customer service. It is a common practice to speak with the person who inspected the roof, I was remote at the time and expected a call, findings, inspection report, anything. When I did not receive any communication, I called the office an hour after the inspection, just for them to tell me I had to wait for two business days while my roof was leaking for an estimate that I didn’t know I would go with yet. I asked for the tech to call me and they said they would reach out to have him call. I never got a call, had the roof repaired with someone else. Also, I never received any communication based on this review to apologize, or try and rectify the situation. Instead they responded defensively, inline with their other customer service practices it seems.

    Reply from the business

    Good Morning, We completely understand the frustration that ensues when an active leak is happening. Unfortunately, we do not feel that 2 stars for customer service is warranted in this situation. After investigating your concerns, it looks like we went out to take a look at this leak on 8/6. As you stated, we do inform all of our clients that our quotes typically take 2 business days to be sent out in most situations. As of right now, only one business day has passed since your appointment/inspection. Please keep in mind that our technician is out much of the day doing appointments and has limited time between appointments for "callbacks". We ask that you give us a call or email once you receive and review the quote, and we will be happy to answer any questions that you may have. Thank you!

  • 1 out of 5Natalie Fonte2 years ago

    Terrible customer service. Never received a call back.

    Reply from the business

    Hello Natalie, Could please double check our company name to ensure that you made this post under the correct business? We are unable to find your name in our database however we are able to find the same last name for a customer that we quoted recently for a roof replacement in Fort Lauderdale. The homeowner that we spoke with had received an estimate from us back in July 2023 and requested an updated estimate in May 2024 (that we provided). Between email exchanges and telephone calls, we are able to see that there were at least 15 interactions with this client within the last 8 weeks. During our final interaction, it appears the client asked us to allow her husband to do half of the project to save money, and she wanted us to do the other half. Unfortunately, we explained that we would have to do the whole project in order to be able to provide a warranty for the work. If possible, could you please provide more details about the unsatisfactory customer service that you experienced? We appreciate the feedback, and would like to assist you if we can. You may also call us at 561-740-5516 or email customercare@theroofxperts.com. Thank you!

  • 1 out of 5Josh Ponatoski2 years ago

    I purchased a house with a roof less than a year old at time of purchase. Less than a year in from purchase of home I have a roof leak. I’m not upset over the roof leak other than face value. I look in my records and the roof Xperts were the ones who put it on and it states a 10 year warranty. I called them to see what we can do and they were ready to come out to fix my leak, but when I stated it was warranty I was then told I had to fill out a form online and wait for approval. A little annoying but understandable. I waited ten days to get a response and when I called I was told I would get a phone call later that day from the senior manager because only they have access to warranty info. That day came and went. I called the next day (today) and I explained again what’s been going on and how I’ve waited. A few hours later I get an email that my warranty request was denied and it has no explanation. I call again and no one is able to speak with me at that moment, they said the senior manager will call me today. It is now 6:30 and I have yet to receive a phone call. I read on their website to put a tarp over the problem spot. The leak is where two roofs meet, where can I put a tarp? This is not professional. I didn’t personally hire the roof xperts to re roof my house but I don’t think I’ll be choosing them in the future if I ever need to.

    Reply from the business

    Good Evening Josh, We apologize for the delay in responding to your inquiry. Please check your email for further details on the denial of your warranty claim. In summary, the main reason that the warranty claim was denied was because it was not correctly transferred over to you as the new homeowner by our client. Once again we are sorry for the delay, unfortunately it took a few additional days to investigate the details of this particular claim due to the sale of the property and lack of transfer of ownership of the warranty. Please feel free to email us at CustomerCare@TheRoofXperts.com for any further clarification. We appreciate your patience and understanding! - The Roof Xperts Customer Care Team

  • 1 out of 5Sherline Ridore2 years ago

    Wish I could give them less than 1 star, had an appointment with them today at 6pm, the person came ahead of time, did the inspection and just left a few samples at our door, when I called him he barely spoke English and just told me they would email me a quote for the roof. Horrible service I know nothing about these materials, I don’t know what he thinks I would do with the sample. Didn’t even know he left them until I got home. I would never use their company

    Reply from the business

    Good Afternoon Sherline, We are so sorry that you are upset that our technician was early to your appointment. We always try to be on-time or even early to our appointments to show respect for our client's time. We understand that the technician did call you to let you know, but that you were unable to answer his call. Our technicians are instructed to always leave samples of roofing materials and colors as a courtesy and for each homeowner's review so that they can see all of the options for the roof. If you have any questions, or change your mind and decide that you would like to receive a quote from us, please let us know. Thank you!

  • 1 out of 5Emma L3 years ago

    These people are scammers. They tricked me about the price, not to mention they left a mess around the area they worked in. Would not and WILL NOT recommend this business.

    Reply from the business

    Hello Emma, are you sure that you have the right company? Homeowners sometimes confuse us with other companies that are named “The Roof Experts” or “The Roofing Experts” and not our company name: The Roof Xperts. After review, we do not have any clients with your name on our records and this review does not provide enough detail about what “scam” occurred. In addition, we would never trick anyone about our prices. Could you please provide more information about your experience or contact us at 561-740-5516? Thank you so much Emma!

  • 1 out of 5Donald Reseau3 years ago

    Terrible!

    Reply from the business

    Hello Donald, could you please contact us with more details about your experience. 561-740-5516. Unfortunately, We are unable to locate your name or information in our system. Perhaps you were serviced by another company with a similar name? Thank you!

What reviewers keep mentioning

Topics Google extracted from this business’s reviews, with how many mention each. These are words that appeared in reviews, which is not the same as a service the business sells.

  • hard working staff10
  • thorough inspection8
  • polite staff8
  • leak repair7
  • estimates5
  • smooth process5
  • flat roof replacement4
  • no pressure sales2
  • flexible scheduling2
  • permit acquisition2

Other reviews we hold

14 more of the 293 reviews we hold text for, most recent first. We do not hold every review Google has.

  • 5 out of 5Alberto Estradaa week ago

    Had some roof damage, I call the roof expert spoke to hector he came by the same day looked at damage gave me a reasonable price And got the job done I highly recommend them!!!!!!!

  • 5 out of 5Arnaldo Mendoza2 weeks ago

    Excellent service. I was truly very satisfied with everything. They did a fantastic job on my house's front fascia; it looks amazing! 100% recommended.

  • 5 out of 5Stacy Wurtz2 weeks ago

    They did a great job. On time, and went over and above expectations. Fantastic service, highly recommend.

  • 5 out of 5Franklin Aracena3 weeks ago

    Outstanding service from THE ROOF XPERTS ! The technician was professional, knowledgeable, and arrived on time. explained everything clearly, and completed the repair efficiently. The quality of work …

    Google cut this review short. The full text is on their Google profile.

  • 5 out of 5Jason Sanon4 weeks ago

    This company was so professionaI and affordable love my new roof.

  • 4 out of 5Humaira Umara month ago

    Great experience.

  • 5 out of 5Larry Shulera month ago

    The Roof Xperts, are very prompt, the workers are knowledgeable and their work is exceptional, I would recommend The Roof Xperts to anyone who wants a job done right. thank you for doing a professional job. 🙏🏿💯

  • 5 out of 5Maria Hernandeza month ago

    They are the best at their job, a clean and fast job

  • 5 out of 5Rose Bostick4 months ago

    It was great to work with their team. They are very professional and their prices are fair. They did an excellent job with the roof repair and gutter installation. It was completed very quickly and looks good. I would highly recommend their company.

  • 5 out of 5Diana Munera5 months ago

    I’d been dreading fixing a leak on my roof for a long time, but The Roof Xperts made the entire experience easy and stress‑free. They were incredibly professional, kind, and clearly passionate about their work. You can tell they truly know what they’re doing, and it shows in the quality of their service. I highly recommend them to anyone needing roof repairs or replacements they’re outstanding.

  • 5 out of 5Lena Gee6 months ago

    I had a great experience with Roof Xperts. I needed a small roof repair done urgently, and the first company I called gave me an insane price. I’m so glad I found Roof Xperts — their rates were fair and the customer service was great. They …

    Google cut this review short. The full text is on their Google profile.

  • 5 out of 5Liz Erving6 months ago

    Awesome Company. Great people!

  • 5 out of 5Edwin VandenbergEdited 8 months ago

    Shingle replacement complete.

  • 5 out of 5Santiago Uribe8 months ago

    Excellent company, very satisfied, and the whole team is excellent.

Other roofers in Pompano Beach

Ranked by how many ratings Google has counted.

Other roofers we list in Pompano Beach
Roofing contractor
New Era Roofing Concepts Incroof replacement, professional team, fair pricing5.0483 ratings1.0% one and two star(954) 398-3193
Innovative Roofingflawless job, good estimate, professional crew4.9228 ratings1.3% one and two star(954) 222-7663
Distinctive Roofingpersonable staff, thorough inspection, professional crew4.9170 ratings2.9% one and two star(954) 846-7663
Florida Quality Roofing, Inc.inspections, estimates, courteous team4.9162 ratings1.9% one and two star(305) 306-7663
Monarch Roofing Inctimely completion, family run business, responsive staff5.0142 ratings0% one and two star(954) 426-8050
Sci Roofingprofessional crew, courteous crew, detailed inspection4.8139 ratings5.0% one and two star(954) 984-0100

All roofers in Pompano Beach →

Where this page comes from

Every figure above is Google’s, captured on 24 September 2026. The star average and the 613 ratings behind it are counted by Google across all of its reviews. The review text on this page is a sample — we hold 551, of which 293 have any text — and it is not everything Google shows.

Roof Warden does not verify licenses, bonds, insurance or workers’ compensation cover, and nothing on this page should be read as though we had. Confirm those directly with the contractor and with your state or provincial licensing body before you hire anyone.