Skip to content
Roof Warden

Roofing contractor

Streamline Enterprises, Inc

3121 S Pennsylvania Ave Ste 10, Lansing, MI 48910

Google average
4.7
Ratings counted
443
One and two star
32 of 443(7.2%)
Michigan median
2.5%

The first three are Google’s own figures for Streamline Enterprises, Inc, read on 24 September 2026; the share is of every rating Google has counted, not of the review texts on this page. The median is ours — the middle figure among the Michigan roofers we list with enough ratings to compare.

Rating breakdown

4.7
443 ratings
How the 443 ratings break down, from five stars to one
5
39288%
4
174%
3
20%
2
72%
1
256%
7.2%of these 443 ratings are one or two stars (32)

Higher than most — the typical roofer in Michigan sits at 2.5%. A higher share is a reason to read the critical reviews below, not a verdict.

The critical reviews

The one and two-star reviews, first. These are what a star average hides, and they are the reason this page exists.

8 of the 29 one and two-star reviews we hold, most recent first.

  • 1 out of 5NELL4 months ago

    I’m extremely disappointed with this roofing company and their lack of accountability. After not even seven years, the roof is already failing—something that should absolutely not happen with a properly installed roof. The decking in the …

    Google cut this review short. The full text is on their Google profile.

    Reply from the business

    We’re sorry to hear about your experience and truly appreciate you bringing these concerns to our attention. Based on our records, it appears the original agreement for a full roof replacement was changed to a repair and patchwork solution at your request. While repairs can address immediate issues, they do not provide the same long-term performance or lifespan as a complete roof system, especially after several years of exposure to the elements. Regarding the warranty, our workmanship warranty for repair work differs from that of a full replacement, and we do our best to clearly communicate those distinctions at the time of service. We understand how frustrating it can be to experience issues years later, and we’re happy to review any documentation with you to ensure everything was properly explained. In regard to the gutter guards, we have reviewed our records and do not see that leaf guards were included in the original contract. However, we understand how this may be frustrating, and we’re happy to revisit this with you and review any documentation you may have. Our goal is always to provide transparent communication and quality service. Please contact us directly at 517-244-0643 or email info@streamlinecompany.com so we can work toward a resolution and ensure your home is properly protected moving forward.

  • 1 out of 5Nicole Delaneya year ago

    I had to tell them to come clean up the nails to many times so stressful nails were all over my yard for a couple weeks couldn’t park in my driveway, they were good talkers treated me so well trying to get my business.. after they had my …

    Google cut this review short. The full text is on their Google profile.

  • 1 out of 5Nicholas WyteEdited a year ago

    We hired them to fix a leaky chimney. For the price it would be service, plywood, shingles and flashing. For my money I just got flashing and glue. I didn't get the wood or the shingles, which is normally left after the job. Not worth 2 Grand. Beware! They have a new person on their ads. Still don't trust them, they rip you off once,they'll do it again!

    Reply from the business

    Mr. Wyte, This will be the third time you posted a review of our company, and you removed the first two after our responses. We provided an exact price to fix your leaky chimney which you and several other contractors could not fix. We are not a time and materials handyman service which is clearly the type of companies you hired previously that could not fix the leaks. We are a professional contracting company that charges appropriately for the work performed and allows us to stay in business for over 22 years. Furthermore, we contacted you after several heavy rains, and you were happy with the work because the leak was fixed. You attempted to renegotiate the contract price after the work was satisfactory completed and when we held our ground is when you decided it would be beneficial to post negative reviews about our company. We are thankful that you finally paid your bill. Our hope is that after every single heavy rain and snowfall we have here in Michigan you can view the money spent to repair your leaky chimney as an investment that protects your home. You’re welcome.

  • 1 out of 5Victoria Barker2 years ago

    I had signed a quote last year and then told that they could not do the work due to the weather. It was for less than $1000, so I thought it was fine, we said we would touch base in spring. I kept contact for them to send me the quote to …

    Google cut this review short. The full text is on their Google profile.

    Reply from the business

    Hi Victoria. You posted this review as the assistant property manager with Martin Commercial Properties. We left a voicemail today to discuss this situation and this review. We can understand your upset with the situation. Our estimator bid this small concrete repair work that we typically would not do last fall in the hopes of obtaining other work that we do like roofing, siding, gutters, windows, and doors. We did one small repair late last fall, and it took almost two months to get paid on the balance of that project. This contract was signed on 5-1-24 and communicated that you would not put the required 50% deposit down on this order because it was under a certain amount. We decided not to do this project because no deposit was being provided as required by the contract and the amount of time it took to get paid on the first job. We apologize if that was not communicated properly to you. Thank you.

  • 1 out of 5Linda Slusser2 years ago

    Joe explained what needed to be done & even set up financing...I signed the screen with the misunderstanding that I was signing for information for the work that needed to be completed...I stated I could not read it & he said he would email for my review...he then said I had 3 days to decide & he would then 'call me' & submit paperwork I signed 'if I approved' on the 3rd day...after later reading estimate...it states I should have been allotted 10 days to decide ...there were also additional costs not discussed..this was on Fri..on Monday (the 3rd day) I tried to contact him for clarification & he would not respond to my email with questions or return my call..he simply added to his email & wrote that the 'estimate was turned in'....WHAT ??

  • 2 out of 5Francisca Garcia3 years ago

    I would make sure to understand exactly what the "2 year workmanship warranty" covers and how. I was happy with the roofers. Not so much with anyone I've dealt with directly from Streamline. I wouldn't go to them again for any future work on my home. Their main goal is to sell. They are dishonest and I was left feeling "got". I don't think they really care about their customers and building a relationship. They got paid. That's all that matters.

  • 1 out of 5Amber Bunch3 years ago

    Streamline enterprises installed insulation in my home in 2017. They talked it up with the warranties and how they come back to check the walls with their heat guns etc. I had plans in the near future to remodel and they said when that happens to let them know and they would check the walls and fill where needed afterwards. Apparently I was lied to! To boot the customer service was quite rude! Insulted my intelligence on multiple messages and said no company would ever say they would just come back. It was a major part in our decision making to go through with it. I do not recommend their insulation nor there company due to the complete unprofessional service representative .

    Reply from the business

    We have reviewed your project and the communication you had with our customer service department. It is clear based on the foul language you used multiple times with our customer service representative that you did not like the answers we provided resulting in us closing out the conversation with you because we do not tolerate abusive behavior. It is unfortunate that after we explain everything in professional detail based on the facts and the contract you signed, that you feel the need to give us a 1-star review. We have communicated professionally and accurately with you. We wish we could go back to the time when you signed the completion certificate indicating all work was performed in a professional manner and to industry standards and all work has been completed per contract in a satisfactory manner. We wish you the best.

  • 1 out of 5Dale Watson4 years ago

    wanted a couple pieces of siding replaced on my house and they quoted half the cost of siding my entire house. wanted 5 inch gutters on my house, but they refused saying they would only do 6 inch gutters. company is a big scam.

    Reply from the business

    Mr. Watson, We respectfully disagree with your opinion of our company. You contacted our professional remodeling company from our TV commercial to repair your siding and get all new gutters. The problems on your home are due to poor workmanship and improper installation. Your siding is coming off in several places on different walls, indicating an extremely poor installation. Your existing 5” gutters and downspouts were installed incorrectly, have been repaired incorrectly previously and water shoots over them. You have a metal roof that protrudes past the fascia several inches, thus requiring 6” gutters. We sent a professional estimator with over 30 years of industry experience, and our estimate represents what it costs to have professionals complete your work the correct way. We also noticed that all your reviews online are negative, so hopefully you will find something positive to say about a business someday.

What reviewers keep mentioning

Topics Google extracted from this business’s reviews, with how many mention each. These are words that appeared in reviews, which is not the same as a service the business sells.

  • gutters107
  • insulation36
  • siding31
  • new windows26
  • gutter replacement15
  • downspout installation14
  • friendly estimator5
  • window installation5
  • attic insulation3
  • leaf guards installation2

Other reviews we hold

14 more of the 395 reviews we hold text for, most recent first. We do not hold every review Google has.

  • 5 out of 5Melissa Gleasona week ago

    The estimator and installer were great to work with. The process from start to finish was seamless and the windows turned out great! We went from a big picture window to a picture with sidelight and it looks amazing.

    Reply from the business

    Thank you for this 5-star review, Melissa! We’re so glad to hear you had a great experience with our team and we appreciate you trusting Streamline with your window project.

  • 5 out of 5Lynn Lammersa week ago

    Did my gutters, job well done

    Reply from the business

    Thank you so much for your review, Lynn! We appreciate the kind words and are pleased we were able to provide you with 5-star service!

  • 5 out of 5Brittany Nicolea week ago

    I chose Streamline after getting quotes from 3 companies and they were by far the best. Their salesperson was nice, knowledgeable, and not aggressive at all. The work was done faster than expected and it looks great!

    Reply from the business

    Brittany, thank you so much for this amazing review! We strive as a team to make the process as seamless and stress free as possible. We appreciate your business and look forward to working with you again!

  • 5 out of 5Quentin Marinoa week ago

    When I moved into my home, I dreaded every rainy forecast, because it meant a flooded basement. But with these new gutters, the Streamline team gave me back my peace of mind during stormy weather. Their field and office staff really made sure that my project felt like their highest priority, and the craftsmanship really gave this old house a face lift! I'm so happy I was able to partner with this great group of professionals, and can't wait to tackle the next project with their help!

    Reply from the business

    Thanks so much for the review, Quentin! We're glad to help with your peace of mind and that our team made the process smooth from start to finish. We appreciate you trusting Streamline with your home and taking the time to share your experience!

  • 5 out of 5Brian Laxtona week ago

    Had new gutters installed. Did great job and I highly recommend their service.

    Reply from the business

    Thank you so much for your review, Brian! We appreciate your kind words and the recommendation.

  • 5 out of 5Lindsay Hoisingtona week ago

    Streamline did new patio door and did an amazing job. I recommend using

    Reply from the business

    Lindsay, thank you so much for your recommendation! We're glad our Streamline team did an amazing job for you!

  • 5 out of 5Erin Harmon Milnar2 weeks ago

    Great professional company; just got gutters on the house with gutter guard cheeper than most companies out there. Would use again. Thank you Streamline

    Reply from the business

    Thank you so much for your thoughtful review! We appreciate your kind words and are grateful for your recommendation!

  • 5 out of 5padge1jj2 weeks ago

    We had a leak due to torrential downpour. Streamline diagnosed the issue quickly and fixed it.

    Reply from the business

    Thank you for trusting our team at Streamline! We appreciate your five-star review!

  • 5 out of 5Keith Gulick3 weeks ago

    Wonderful job, work was outstanding, cleaned area, and even came back out to do a final inspection. From beginning to completion terrific people to work with!!!

    Reply from the business

    Thank you for your kind words, Keith! We are pleased to hear about your five-star experience with Streamline. Thank you for trusting us with your project!

  • 5 out of 5terrance taylor3 weeks ago

    Had a roof replaced and new windows and a slider door and were very happy with the work. The installers did an excellent job. Very happy with Doug, Don , Lindsay, and Dan from Streamline, they all were very professional and friendly. We highly recommend this company.??Thank you, Streamline for everything.

    Reply from the business

    We appreciate your kind words and are grateful our team at Streamline provided you with five-star quality work! Thank you for your support!

  • 5 out of 5Victoria Jonesa month ago

    Streamline is one of the best companies. So professional and such a great company to work with. They were able to get exactly what I wanted!

    Reply from the business

    Thank you so much for your kind words! We're honored to hear you had such a positive experience with our team. We're thrilled we could deliver exactly what you were looking for, and we truly appreciate you choosing Streamline. Thank you again for your support!

  • 5 out of 5Benjamin Scotta month ago

    Streamline did a great job removing and installing our gutters. The work timeline was communicated well and the follow up was appreciated.

    Reply from the business

    Thank you for trusting Streamline with your gutter project! We appreciate your support!

  • 5 out of 5Mark Cooka month ago

    Great work.

    Reply from the business

    Thank you so much for your five-star review! We appreciate your support and thank you for trusting us with your job!

  • 5 out of 5Jessica Terrya month ago

    This place is absolutely amazing !!! Done a b fantastic job with my gutters !! The customer service though is outstanding have never seen anything like it . As a business owner myself this is where I’d like to be !! Goals !!! Amazing company !!

    Reply from the business

    Thank you so much for the incredible review! We believe every customer deserves a great experience from start to finish, so your kind words truly mean a lot to our entire team. We appreciate your support, thanks again for choosing Streamline!

The latest post from this business

Posted by Streamline Enterprises, Inc to their own Google profile 3 months ago. Their words, not ours.

Built to Protect What Matters Most💪 While in Toledo, we took on another major roofing project, giving this expansive school a fresh layer of protection with GAF HDZ shingles in Barkwood. Spanning an impressive footprint, this project called for the experience, precision, and craftsmanship needed to deliver quality across every section of the roof. The result is a clean, durable finish designed to protect the building for years to come. Big projects. Lasting results.Aug 14, 2026

Other roofers in Lansing

Ranked by how many ratings Google has counted.

Other roofers we list in Lansing
Roofing contractor
Weather Vane Roofingestimate, flat roof work, siding replacement4.7323 ratings5.0% one and two star(517) 318-0420
CS Roofing Company / FixRoofsiding, leak in a valley, efficient crew4.9253 ratings1.6% one and two star(517) 484-8418
Acme Home Exteriorssiding repair, repair work, thorough inspection4.9234 ratings2.6% one and two star(517) 321-5890
A & J Roofing LLCshingle selection, kind staff, color selection5.0184 ratings0.5% one and two star(517) 294-4145
Sherriff Goslin Roofing Lansingleak, shingles, affordable pricing4.8155 ratings3.2% one and two star(517) 482-8850
Super Mario's Roofinginitial inspection, final cleanup, reliable roofer5.0131 ratings0.8% one and two star(517) 214-4364

All roofers in Lansing →

Where this page comes from

Every figure above is Google’s, captured on 24 September 2026. The star average and the 443 ratings behind it are counted by Google across all of its reviews. The review text on this page is a sample — we hold 443, of which 395 have any text — and it is not everything Google shows.

Roof Warden does not verify licenses, bonds, insurance or workers’ compensation cover, and nothing on this page should be read as though we had. Confirm those directly with the contractor and with your state or provincial licensing body before you hire anyone.