Roofing contractor
MINT Exteriors
2761 N Hwy 77 Ste 120, Waxahachie, TX 75165
Listed under Red Oak, TX
- Google average
- 4.9
- Ratings counted
- 533
- One and two star
- 15 of 533(2.8%)
- Texas median
- 1.0%
The first three are Google’s own figures for MINT Exteriors, read on 24 September 2026; the share is of every rating Google has counted, not of the review texts on this page. The median is ours — the middle figure among the Texas roofers we list with enough ratings to compare.
Rating breakdown
| 5 | 513 | 96% | |
|---|---|---|---|
| 4 | 4 | 1% | |
| 3 | 1 | 0% | |
| 2 | 0 | 0% | |
| 1 | 15 | 3% |
About typical — the typical roofer in Texas sits at 1.0%. A higher share is a reason to read the critical reviews below, not a verdict.
The critical reviews
The one and two-star reviews, first. These are what a star average hides, and they are the reason this page exists.
8 of the 12 one and two-star reviews we hold, most recent first.
- 1 out of 5Adam Ritchie3 days ago
I would never recommend MINT Exteriors. This was one of the most disappointing contractor experiences I have ever had. What was represented to me before I signed and what happened afterward were two very different things. Commitments were not honored, documents I repeatedly requested were difficult to obtain, communication became an exercise in persistence, and the initial workmanship included problems and shortcuts that I found completely unacceptable. I ultimately had to bring in my own experienced roofing contractor, personally inspect the work, do my own cleanup, document the deficiencies, repeatedly push for answers, and maintain control of the insurance funds before this project finally moved toward an acceptable conclusion. Work had to be corrected and portions redone that should have been done correctly the first time. What bothers me most is that none of this should have required a fight. I work with contractors for a living. I understand construction, mistakes, change orders and insurance work. This was not simply a project where a few things went wrong. In my experience, it was a pattern of saying one thing, doing another, withholding information until pressed, defending unacceptable work, and changing positions only when I refused to accept the answers I was being given. The project is now closed and MINT has been paid in full. That does not change my opinion of the experience or how this company conducts business. Getting to the finish line required an extraordinary amount of my own time, knowledge, documentation and persistence. Had I simply trusted the process, released the funds and accepted what I was initially given, the outcome would have been very different. I would not use MINT Exteriors again under any circumstances.
- 1 out of 5Aaron Mance3 months ago
These guys are saying that they have things approved through our neighborhood HOA, when such conversations never happened. Shady stuff. Update 04/27: the part lied about was not the colors of the shingles, but the placement of lawn signage. Our HOA Bylaws state that these signs are not allowed. There is no exception to this rule. The salespeople were very aggressive, even after being told that we were already working with another company, with people literally on the roof, they still wanted us to work with Mint. They claimed credibility by saying that they knew our HOA president on a first name basis, where this simply was not true. (I verified with the president.) They likely just googled that information to try and make the sale. Again, super shady business practices. Multiple neighbors recounted similar experiences.
Reply from the business
Hello Mr. Mance, Thank you for bringing this to our attention. We take feedback regarding our transparency very seriously, as we strive for total honesty in every interaction. After looking into this with our team, it sounds like there may have been a misunderstanding regarding our communication. Our team was referencing the HOA-approved color lists for roofing materials to ensure projects would meet neighborhood standards, rather than claiming to have secured a formal project approval from the board on your behalf. We never intend to mislead our customers, and we would appreciate the opportunity to clear this up. We value your business and would love to know what we can do to earn back your trust and potentially have you reconsider your review. Please reach out to us directly at 214-214-6468 or email at info@mintexteriors.com so we can make this right!
- 1 out of 5Erick AragonEdited a year ago
I initially had a good feeling about this company based on their reviews. The rep who came to my door was polite, professional, and responsive. He offered a free roof inspection to check for hail damage and said they could …
Google cut this review short. The full text is on their Google profile.
- 1 out of 5Leobardo Maciasa year ago
Mint Exteriors through Travis Smith came to my home after the March 2025 hailstorm. Worst experience I have ever had with any builder as they sought out to charge me not by the work they had to do but by what the insurance would pay out. …
Google cut this review short. The full text is on their Google profile.
Reply from the business
Thank you for taking the time to share your feedback. While we're truly sorry to hear that you feel your experience with MINT Exteriors was negative, I’d like to respectfully clarify a few key points on behalf of our team. After the March 2025 hailstorm, our company responded quickly to serve hundreds of homeowners in need, including yourself. At MINT Exteriors, we operate transparently and within the scope of the insurance estinate provided to us by each client’s carrier. In your case, all work was completed according to the agreed contract terms, and your out-of-pocket cost — your deductible — did not increase at any point during the process. You mentioned concern over a 3% processing fee for debit card use. While this is standard industry practice, and listed on the payment request, I agree it should have been communicated more clearly, and we’re actively reviewing how we can improve that part of our process. The office also offered to reimburse you this fee. Regarding supplements, this is a normal part of insurance restoration work. When we identify code-required or scope-missed items in the adjuster’s initial estimate, we submit a supplement to ensure the repairs are done correctly and to current building standards. These funds are not an overcharge — they are part of bringing your property back to pre-storm condition. To be clear, these funds were approved by your insurance company, not added arbitrarily by us. Lastly, and most importantly, your final invoice remained consistent with the original agreement. Unfortunately, we never received the final payment despite fulfilling our obligations. We understand that insurance proceeds are personal, but they are issued to cover necessary repairs, not to be kept as profit. Our team acted with honesty and professionalism throughout, and we stand by the work completed on your home. We always strive to improve, and I welcome a direct conversation to help resolve any lingering concerns. Our reputation matters deeply to
- 1 out of 5Nicholas Spruncka year ago
I had a poor sales experience with this company. I called in and gave some information about an exterior remodel project that we wanted quoted. The sales person returned my call after 8pm. He then scheduled a site visit. Then when it came …
Google cut this review short. The full text is on their Google profile.
- 1 out of 5Mr Escamillaa year ago
I'm tired of getting these mailers telling me my roof needs replaced. My roof is in great condition, my neighbor down the street also owns a roofing company and he has assured me that my roof is fine. This company lies, and tells me that my roof shingles need an inspection and possibly replaced.
Reply from the business
Mr. Escamilla, MINT Exteriors does not have mailers that say your roof needs to be replaced. We have never told anyone they need a roof replacement without a proper inspection. I was on the insurance claims side for 10yrs and we give honest inspections and document with pictures for our clients. Feel free to email or call us directly at 214-214-MINT. We would love to see this mailer! A one star review for false info is little to much and not fair for a company that is by the book and does things the most honest and correct way possible!
- 1 out of 5Amanda Bratliea year ago
What part of me having TWO NO SOLICITING signs means to come knock on my door and try to SOLICIT your business??? You lost my potential business as you were on my call list, what a shame... for your business. I will now be calling other …
Google cut this review short. The full text is on their Google profile.
- 1 out of 5Chuck Rheaa year ago
I was impressed by the quick response time and property inspection after the recent waxahachie hail storms last month they came out late on a Friday afternoon and were ready to tackle my problems. After receiving word from my homeowners insurance that unfortunately I have a metal exclusion on my policy and my damages wouldn’t be covered I contacted Mint and they were understanding and acted like they were still interested in helping. I asked for a estimate to repair the damages informing them that I would be paying cash since insurance was a no go and after waiting a couple weeks with several excuses from the sales rep I still never received a estimate. They strung me along excuse after excuse meanwhile my roof was leaking I had to put buckets in the attic to keep from having further damage which wasn’t a fun job it’s like they only want to make the big money from the insurance companies and have no time for smaller cash jobs for individuals. I will not suggest using Mint especially if you are paying out of pocket!!!
What reviewers keep mentioning
Topics Google extracted from this business’s reviews, with how many mention each. These are words that appeared in reviews, which is not the same as a service the business sells.
- roof replacement113
- inspection50
- insurance claim assistance44
- gutter replacement29
- thoroughness29
- hail damage25
- paint job21
- easy process21
- new roof16
- insurance adjuster meeting14
- honest assessment9
- shingle installation2
Other reviews we hold
14 more of the 469 reviews we hold text for, most recent first. We do not hold every review Google has.
- 5 out of 5Leonardo Zavala13 hours ago
Ivan brokered our roof repair in 2025, and I recommend Mint on that service alone. He and the other representatives were communicative with our household throughout the process, including the back and forth with our insurance company. We paid a more than fair price after they negotiated with insurance, and they completed the work quickly, with little to no impact on our daily routine. Business aside, I do appreciate Ivan's warm, professional attitude that he continues to provide well after the service is complete.
- 5 out of 5Alicia Noelle18 hours ago
Super easy to work with through our new roof process. They handled all the work with the insurance company and got me taken care of. Extremely pleased with the process from start to finish!!!
- 5 out of 5Shaylin Childs2 days ago
Great customer service, products, and workmanship! They made everything easy from filing the claim, to finishing the project! Will continue using Mint for any and all future projects we tackle!
Reply from the business
We really appreciate the loyalty! Delivering quality work and a seamless experience from start to finish is something we truly take pride in. We'll be here whenever you need us again.
- 5 out of 5Paul Thomas3 days ago
Repair process was explained to us. They then carefully and expertly looked for details and presented their findings clearly to the adjuster, gaining agreement. They have a local office (Waxahachie) and we feel that their interests were aligned with ours.
Reply from the business
We appreciate the kind words! Making sure every client feels supported and heard throughout the process is exactly what we're here for. Hope to work with you again.
- 5 out of 5Shana SpicerEdited 5 days ago
Not only is my new roof beautiful, the whole process was so easy thanks to Ryan Blevins! He walked me through everything and the guys who came to install the roof, even put all of my kids outsides toys back on my front porch for me!! Everyone did amazing! I’m one happy customer!
Reply from the business
Thank you so much, Shana! We’re thrilled to hear that you love your new roof and that Ryan Blevins made the entire process smooth and stress-free. Our crew always aims to go the extra mile—even down to the little things like putting the kids' toys back! We truly appreciate your kind words and are so happy to have you as a part of the MINT Exteriors family! 💚🏡
- 5 out of 5Ameer Reeda week ago
Mr.Zayden was an absolute pleasure,I can tell he really knows what he’s doing, he was very informative. After speaking with him I felt much more relaxed and I do intend on doing business with your company thanks to Mr.Zayden thank you all.
Reply from the business
Thank you for sharing this! Knowing you felt confident and relaxed after your consultation means everything to us. We can't wait to work/talk with you again.
- 5 out of 5Paul Hinmana week ago
Work was done in a timely fashion. Ivan was attentive to our needs.
Reply from the business
We appreciate the kind words! Getting the job done on time while making sure every need is met is just how we operate. We'll be here whenever you need us again.
- 5 out of 5Kristina S2 weeks ago
Friendly professional team (Ryan and Hayden)replaced our roof, installed gutters and painted our house-accommodated our schedule and worked with our insurance company. We couldn’t have asked for a better team to work with!
Reply from the business
We're glad the whole project came together the right way! Don't hesitate to reach out whenever you need us again.
- 5 out of 5Veronica Schaeffer2 weeks ago
Mint Exteriors hands down exceeded our expectations. Ryan was our point of contact and he made sure to review every detail of our project to capture our vision. He treated our project like his own. The attention to detail left no room for major mistakes. We appreciated the consistent updates and overall a flawless outcome. Our family can now enjoy the outdoors with our finished garage and basketball court/ tennis court.
Reply from the business
Exceeding expectations is always the goal, thank you! We're so glad the finished result was everything you hoped for. We'll be here whenever your home needs attention.
- 5 out of 5Andy Sias3 weeks ago
Mint Exteriors completely made this process extremely simple for me. Ryan Story was with me from the beginning to the end, with his guidance and professional support I got new roof! Highly recommend this organization to anyone! Thank you MINT!!
Reply from the business
We really appreciate the recommendation! Knowing the whole experience felt easy and supported from beginning to end means everything to us. Don't hesitate to reach out whenever you need us again.
- 5 out of 5Kobi Consulting Group3 weeks ago
Mint Exteriors went above and beyond! MINT Exteriors is one of the best roofing companies in Waxahachie, TX. Their team was professional, honest, and kept me informed throughout the entire project. The quality of the roof replacement exceeded my expectations, and the cleanup was spotless. If you’re looking for a reliable roofing contractor in Waxahachie for roof repair, storm damage, or a new roof, I highly recommend MINT Exteriors!
Reply from the business
This means a lot to us, thank you! Honest communication, quality workmanship, and a spotless cleanup are what every customer in Waxahachie and beyond deserves. We'll be here whenever you need us again.
- 5 out of 5Kacie Ononobi3 weeks ago
Absolutely the BEST!!!! Process was so fast, easy, smooth! Ryan and his team were so professional and nice! They did such a good job! I will use them again and again for anything in the future!!!!! BEST experience ever!!!!!!
Reply from the business
We love the energy, and we truly appreciate it! Knowing the whole experience felt smooth and stress-free means everything to our team. We can't wait to talk/work with you again.
- 5 out of 5Jess O3 weeks ago
Great experience! Ryan and the crew were professional, on time, and did quality work. Highly recommend this company for anyone needing a new roof.
Reply from the business
We're glad the project came together the right way! Professionalism and quality work on every job are something we never compromise on. We truly appreciate the recommendation and hope to work with you again.
- 5 out of 5Jose Otero3 weeks ago
Ryan and his team did a great job. Great communication throughout the entire process. Even showed us AI pictures of the shingle color we chose before ordering. Mint also has videos on YouTube that show the entire process from start to finish.
Reply from the business
Thank you for the review! Making sure clients feel excited and confident about every decision before the work begins is exactly the experience we want every customer to have. We'll be here whenever you need us again.
The latest post from this business
Posted by MINT Exteriors to their own Google profile 2 months ago. Their words, not ours.
Finding a reliable roofing contractor Maypearl TX residents can count on shouldn't mean driving to Dallas to find someone worth trusting. MINT Exteriors has been serving Maypearl and the surrounding Ellis County area since 2007 and we bring the same standard to every job regardless of zip code. We specialize in storm damage and insurance claims, offer same day consultations, and keep you updated every 24 hours from start to finish. Lifetime workmanship warranty on full re-roofs. No shortcuts, no excuses. Owens Corning Platinum Preferred. Award winning. Locally owned. Serving Maypearl, Waxahachie, Ennis, Palmer, and Midlothian. Book your free honest consultation today!10 hours agoBook
What MINT Exteriors says about itself
Taken from the business’s own website. We have not checked any of it. These are quotes, not credentials — a roofer writing “licensed and insured” on their homepage is not evidence that they are.
Licensed
“…Are you licensed and insured? Yes. MINT Exteriors…”
Insured
“…working with a team that’s proven, insured, and trusted to install roofing…”
States years in business
“…what you do with it matters more With over 60 years of combined experience, MINT…”
States a founding year
“…Roofing Expertise, Right in Your Area Since 2007, MINT Exteriors has provided trusted…”
Free estimates
“…02 Free Inspection MINT Exteriors performs a detailed…”
Their site also states: warranty offered.
Other roofers in Red Oak
Ranked by how many ratings Google has counted.
| Roofing contractor | Google average | Ratings counted | One and two star | Contact |
|---|---|---|---|---|
| FOURTH GENERATION ROOFING & CONSTRUCTIONsims5.07 ratingstoo few to compare(469) 223-2770 | 5.0 | 7 | —too few | (469) 223-2770 |
Where this page comes from
Every figure above is Google’s, captured on 24 September 2026. The star average and the 533 ratings behind it are counted by Google across all of its reviews. The review text on this page is a sample — we hold 533, of which 469 have any text — and it is not everything Google shows.
Roof Warden does not verify licenses, bonds, insurance or workers’ compensation cover, and nothing on this page should be read as though we had. Confirm those directly with the contractor and with your state or provincial licensing body before you hire anyone.